Jouw ideale gewicht

En zó gaan we dat bereiken

Na onze kennismaking...

We hebben elkaar voor het eerst ontmoet en het was een aangename kennismaking. Daarna volgt er een intakegesprek waarin we gaan meten en wegen. Je gewicht, BMI, omvang en BMR worden genoteerd en we bespreken uitgebreid je huidige eetgewoonte en wat je wanneer het liefste eet. Hier gaan we zéker rekening mee houden in ons plan van aanpak, want het moet natuurlijk wel haalbaar blijven allemaal. Mocht je een dieetverleden hebben dan bespreken we dat uiteraard ook. Naast voeding is het ook belangrijk om rustig aan ten beginnen met bewegen. Het zorgt ervoor dat je lichaam de voeding beter opneemt waardoor je je fitter zal voelen. 

 

Dan bepalen we samen een doel en hoe we dat gaan bereiken. Als dat allemaal duidelijk is, plannen we afspraken en spreken we elkaar volgens afspraak (meestal om de 2 weken of in overleg) om de voortang goed in de gaten te houden.

Foto Werkwijze.jpg

Tijdens een vervolgconsult praten we over hoe het je de afgelopen periode is vergaan en wat jouw ervaringen daarbij waren. Wat ging er goed en wat zou misschien nog beter kunnen? Uiteraard wegen we je bij iedere consult ook nog even zodat we kunnen zien of de aanpak nog voldoende effectief blijkt.

Ook krijg je recepten mee naar huis en per week 4 dagmenu's. Door kleine aanpassingen in je voedingspatroon en levensstijl wordt je bewust van de dagelijkse gezonde keuzes die je kunt maken. Iedereen is anders dus we bespreken tijdens een consult nooit hetzelfde. Veel voorkomende onderwerpen zijn honger (wat is dat nou precies?), snaai-momenten, feestjes, alcohol, stress, overgang en slecht slapen. 

Na afloop van ieder consult geef ik je tips of kleine opdrachten waar je zelf mee aan de slag kunt. Indien nodig stel ik een compleet weekmenu voor je samen zodat je eenvoudig kunt ervaren hoe je lekker én gezond kunt blijven eten. Stap voor stap komen we dichtbij ons doel en voel jij je meer en meer in balans. We gaan voor open, eerlijk en haalbare doelstellingen. Kijk ook eens naar de 6 succesfactoren die bijdragen aan een blijvend resultaat

 

Mieke helpt je met vinden van een juiste balans tussen voeding en beweging. Geen standaard dieet of voedingsschema, maar een begeleiding die voldoet aan jouw wensen met een realistische benadering.

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking en kom er zélf achter dat er veel meer mogelijk is dan je zal denken! Vul het contactformulier in en er wordt binnen 48 uur contact met je opgenomen om een afspraak te maken. Wel zo makkelijk!

Contactformulier

Bedankt!

Mieke neemt binnen 48 uur contact met je op.

De 6 succesfactoren

Voor een blijvend resultaat

 
AdobeStock_203338264.jpeg

Vaak werken methodes veel beter als je begrijpt hoe ze werken. Zo is het ook met gezonder gaan leven. Als je snapt hoe je lichaam functioneert en welke producten belangrijk zijn voor verschillende doelen, dan is de uitvoering vaak een stukje makkelijker.

VROUWKE GEZOND EEJ.jpg

Ook heb je natuurlijk een gezonde portie wilskracht nodig om je doel te bereiken en moet je het jezelf vooral niet te snel te moeilijk maken. Samen met nog een paar andere punten zijn dat de 6 succesfactoren. We zetten ze nog even voor je op een rijtje:

De 6 succesfactoren:

1

De intentie moet uit jezelf komen

Jij moet het willen en dus niet je omgeving. Veranderingen in je eigen levenswijze laat je simpelweg alléén toe voor jezelf!

2

Wees concreet met je doel

Ieder mens functioneert of handelt beter als de opdracht duidelijk is. Alleen dan bereik je het meeste effect.

3

Haastige spoed is zelden goed

Voor iedereen geldt: kleine stapjes brengen je verder. Zo kun je er makkelijker aan wennen en hoef je jezelf niet met grote veranderingen op te zadelen. 

4

Maak het niet te moeilijk

Wat je aanpak ook gaat zijn; het moet gemakkelijk vol te houden zijn. Wanneer je het jezelf te lastig maakt is de kans groot dat je voortijdig afhaakt of terugvalt in een oud patroon.

5

Lekker blijven genieten

Je kunt je eetpatroon aanpassen, maar je lichaam blijft verlangen naar dat wat je altijd zo lekker vond. Het moet dus eigenlijk nét zo lekker blijven allemaal en het liefst nóg lekkerder!

6

Begrijp je lichaam

Als je begrijpt hoe ingenieus je lichaam werkt en hoezeer alles afhankelijk is van voeding en leefstijl, dan ga je gemotiveerder de keuken in om iets lekkers én gezonds op tafel te zetten.